Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Intelligence Level")

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 33

  • Page / 2
Export

Selection :

  • and

A Consideration of Cognitive Factors in the Learning and Education of Older AdultsFRY, P. S.International review of education. 1992, Vol 38, Num 4, pp 303-325, issn 0020-8566Article

Adjustment patterns of high and low intelligent students during examination periods = Modèles d'adaptation des étudiants pendant les périodes d'examensARUN KUMAR SINGH; ASHISH KUMAR SINGH.Psycho-lingua. 2002, Vol 32, Num 2, pp 119-123, issn 0377-3132, 5 p.Article

Subject Characteristics and the Communicative Environment of Profoundly Retarded AdultsGRANLUND, M; TERNEBY, J; OLSSON, C et al.Scandinavian journal of educational research. 1992, Vol 36, Num 4, pp 323-338, issn 0031-3831Article

The At-Risk Disk: differential identification of intellectual and specific learning disability by teacher-teams in regular schools = Identification des troubles d'apprentissage spécifiques et de troubles intellectuels par des groupes d'enseignants en établissements et cycles normauxBOUWER, A. C; DU TOIT, L. D.South African journal of education. 2000, Vol 20, Num 3, pp 241-247, issn 0256-0100Article

Verwesenliking van die verstandsmoontlikhede by die kind in die junior sekondêre skoolfase = La performance et l'aptitude intellectuelle des sujets du secondaire premier cycleMARAIS, J. L; KRUGER, H. B.South African journal of education. 1991, Vol 11, Num 4, pp 221-226, issn 0256-0100Article

Educational reserves revisited = Les archives de l'éducation revisitéeHÄRNQVIST, Kjell.Scandinavian journal of educational research. 2003, Vol 47, Num 5, pp 483-494, issn 0031-3831, 12 p.Article

A cross-cultural study of intellectual and nonintellectual factors influencing mathematical ability in tibetan and han students = Une étude transversale des facteurs intellectuels et non-intellectuels influençant les capacités en mathématiques des étudiants au Tibet et HanLU SHEHU; FU MIN; KONG MINGFU et al.Chinese education and society. 2001, Vol 34, Num 5, pp 59-70, issn 1061-1932Article

Children's attitudes toward reading : a national survey = Les attitudes des enfants envers la lecture : une enquête nationaleMCKENNA, M. C; KEAR, D. J; ELLSWORTH, R. A et al.Reading research quarterly. 1995, Vol 30, Num 4, pp 934-956, issn 0034-0553Article

I superdolati = Les élèves surdoués = Gifted pupilsGELATI, M.Ricerche pedagogiche. 1996, Vol 31, Num 119, pp 17-22, issn 1971-5706Article

Are the notion of mean and related concepts too difficult for 6th and 7th grade biology students ? = Les questions de sens et de concepts statistiques sont-elles trop difficile pour les élèves de 11-12 ansDREYFUS, A; LEVY, O.European journal of teacher education. 1996, Vol 19, Num 2, pp 137-152, issn 0261-9768Article

Comparaison des compétences cognitives des élèves de 7 ans à vingt ans d'intervalle = The comparison of pupils cognitive skillsFLIELLER, A.Note d'information - Direction de l'évaluation et de la prospective. 1997, Num 12, pp 1-4, issn 1149-1035Article

A Matthew effect for IQ but not for reading : results from a longitudinal study = Un effet Mathieu pour le QI mais pas pour la lecture : résultats d'une étude longitudinaleSHAYWITZ, B. A; HOLFORD, T. R; HOLAHAN, J. M et al.Reading research quarterly. 1995, Vol 30, Num 4, pp 894-906, issn 0034-0553Article

De la pensée du bébé à celle de l'enfant : L'exemple du nombre : L'émergence de la pensée = From baby to child thinking : the exemple of numberHOUDE, O.Sciences humaines (Auxerre). 1998, Num 87, pp 28-31, issn 0996-6994Article

Simply no worse and simply no better may simply be wrong : A critique of Veenman's conclusion about multigrade classes = Ni pire, ni meilleur peut être mauvais : une critique des conclusions de Veenman sur les classes à plusieurs niveauxMASON, D. A; BURNS, R. B.Review of educational research. 1996, Vol 66, Num 3, pp 307-322, issn 0034-6543Article

Les hommes de culture dans la diplomatie pontificale au XIIIe siècle = Culture Men in the Pontifical Diplomacy in the 13th CenturyGALLAND, B.Mélanges de l'Ecole française de Rome. Moyen Age. 1996, Vol 108, Num 2, pp 615-643, issn 1123-9883, 31 p.Article

Sustained inquiry in education : Lessons from skill grouping and class size = Enquête en éducation: Groupement par compétences et dimension de la classeMOSTELLER, F; LIGHT, R. J; SACHS, J. A et al.Harvard educational review. 1996, Vol 66, Num 4, pp 797-828, issn 0017-8055Article

Relation between Intellectual Ability and Working Method as Predictors of LearningELSHOUT, J. J; VEENMAN, M. V. J.The Journal of educational research (Washington, DC). 1992, Vol 85, Num 3, pp 135-143, issn 0022-0671Article

Psychological Aspects of Learning about Basic Electricity in Rural and Urban ClassesRHÖNECK, C. v; GROB, K.International journal of science education. 1991, Vol 13, Num 1, pp 87-95, issn 0950-0693Article

North Amerindian literacy before the white man : The allegory of mystic cave = L'alphabétisation des américains indiens du Nord avant l'arrivée de l'homme blancWINCHESTER, I.Interchange (Toronto. 1984). 1997, Vol 28, Num 1, pp 71-82, issn 0826-4805Article

(Li)ability grouping : The new susceptibility of school tracking systems to legal challenges = Effets des groupements par aptitudesWELNER, K. G; OAKES, J.Harvard educational review. 1996, Vol 66, Num 3, pp 451-470, issn 0017-8055Article

Mothers reading to their 3-year-olds : the role of mother-child attachment security in becoming literate = Lecture des mères à leurs enfants de 3 ans : le rôle de la sécurité d'attachement mère-enfant pour devenir lecteurBUS, A. G; VAN IJZENDOORN, M. H.Reading research quarterly. 1995, Vol 30, Num 4, pp 998-1015, issn 0034-0553Article

Framework gardneriano = La structure gardnerienne = Gardnerian frameworkCODA, Maurizio.Orientamenti pedagogici. 2002, Vol 49, Num 292, pp 653-665, issn 0030-5391Article

Date of birth and achievement in GCSE and GCE A-level = Relation date de naissance/réussite en GCSE et en GCE A-levelALTON, A; MASSEY, A.Educational research (Windsor). 1998, Vol 40, Num 1, pp 105-109, issn 0013-1881Article

Effet établissement, effet classe... Portée et limites de l'approche externe mise en oeuvre à l'IREDU = The external approach of the Institut de Recherche sur l'Economie en Education (IREDU)DURU-BELLAT, M.Perspectives documentaires en éducation. 1996, Num 38, pp 61-77, issn 1148-4519Article

Adolescence et pairs dans la sphère scolaire : Rapports au groupe-classe et au groupe d'amis chez les collégiens = Adolescence and peers in the school sphere : analysis of the relationships within the class group and among friends for pupils from secondary schoolLANNEGRAND, L.L' Orientation scolaire et professionnelle. 1998, Vol 27, Num 2, pp 235-253, issn 0249-6739Article

  • Page / 2